Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Τα πιθανά οφέλη της θεραπείας με τη βοήθεια ζώων για τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες.

Τα πιθανά οφέλη της θεραπείας με τη βοήθεια ζώων για τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες.
Dawn Oakley ORT/L and Gail Bardin,OTR/L
Σύμφωνα με τη δημοσιογράφο Odean Cusack, <<Όποιος δεν είχε ποτέ κατοικίδιο θα επιβεβαιώσει με ευκολία και άμεσα τα οφέλη της συναναστροφής με χνουδωτούς,φτερωτούς ή με πτερύγια φίλους.Είναι ευχάριστο να είσαι με ζώα και όταν τα κρατάς σου προσφέρουν μια γαλήνη και παρηγοριά.Τα κωμικά καμώματά τους εμπνέουν χιούμορ και μια αίσθηση ανεμελιάς μια επιστροφή στην παιδική ηλικία με το ανέμελο πνεύμα της.Η φροντίδα των κατοικίδιων ενθαρρύνει την ανατροφή,την ευθύνη και την πιστή ακολούθηση ενός ημερήσιου προγράμματος.Τα κατοικίδια δίνουν την ευκαιρία στους <<ιδιοκτήτες>> τους να ανοιχτούν και να βάλουν στην  άκρη τους φόβους για ένα αβέβαιο μέλλον.Τα ζώα ζουν το τώρα,αυτή τη στιγμή και η συναναστροφή μαζί τους μας κάνει να καταλαβαίνουμε το παρόν με όλες τις χαρές και τις ιδιοσυγκρασίες του>>.
Για τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες , η ικανότητα να συναναστρέφονται με έναν σκύλο,μια γάτα ή έναν άλλο χνουδωτό φίλο μπορεί να έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής τους.Η συναναστροφή με ένα κατοικίδιο μπορεί μερικές φορές να εντείνει την αποκατάσταση μετά από μια σοβαρή ασθένεια.Μπορεί να αλλάξει τη συμπεριφορά,να δημιουργήσει ένα αίσθημα ευθύνης και ακόμη και να βελτιώσει την ικανότητα ενός παιδιού να συμμετέχει σε θεραπευτική θεραπεία που οδηγεί στην επίτευξη σε σχέση με συγκεκριμένους στόχους.Τα παιδιά συχνά εμπιστεύονται πάρα πολύ και εύκολα πετυχαίνουν ένα επίπεδο οικειότητας με τα ζώα.Αυτός ο ιδιαίτερος δεσμός συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα των κατοικίδιων ως βοηθοί θεραπευτές.
Τα πιθανά οφέλη της θεραπείας με τη βοήθεια ζώων για τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες έχει γίνει αποδεκτό από το Θεραπευτικό Προσωπικό του νοσοκομείου St.Marys για παιδιά.Η χρήση της θεραπείας με τη βοήθεια ζώων άρχισε ως πιλοτικό πρόγραμμα το Δεκέμβριο του 1988.Το πρόγραμμα ξεκίνησε με ένα μινηαίο μάθημα χρησιμοποιώντας έναν σκύλο και μια μικρή ομάδα παιδιών.Το πρόγραμμα εξελίχτηκε ραγδαία κατά τα τελευταία χρόνια , και περιέλαβε αρκετά σκυλιά που επισκέπτονται το νοσοκομείο 3 ή 4 φορές το μήνα.Η θεραπεία ακόμη γίνεται σε ομαδικό επίπεδο όμως έχει προστεθεί και ατομική επίσκεψη,για τις επισκέψεις απευθείας δίπλα στο κρεβάτι του ασθενή.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος , κάθε παιδί δουλεύει με τον θεραπευτή του είτε στο καροτσάκι του ή σε ένα χαλί θεραπείας σχηματίζοντας ένα κύκλο.Ο θεραπευτής χρησιμοποιεί μια ποικιλία τεχνικών θεραπείας για να δώσει στα παιδιά τη δυνατότητα να δουλεύουν σε συγκεκριμένους σκοπούς ενώ συναναστρέφονται με το σκύλο.
Για παράδειγμα,ένα παιδί που αναρρώνει από ένα τραυματικό εγκεφαλικό τραύμα βιώνει σημαντική δυσκολία στο να ντύνεται και να χτενίζεται μόνο του εξαιτίας της απώλειας της λειτουργίας του ενός χεριού του.Ο θεραπευτής μπορεί να ζητήσει από το παιδί να απλώσει το αδύναμο χέρι του για να χαιδέψει,να βουρτσίσει ή και να ταίσει τον σκύλο.Ο θεραπευτής μπορεί να προσθέσει ένα βαράκι καρπού στο αδύνατο χέρι για να βελτιώσει τη δύναμη ή να χρησιμοποιήσει μια ειδική βούρτσα με ειδικό χερούλι για να βοηθήσει το παιδί να κρατήσει τη βούρτσα.Το παιδί παρακινείται και ενθουσιάζεται που συμμετέχει στην περιποίηση,βοηθώντας έτσι,να επιτευχθούν οι στόχοι της περιποίησης ευκολότερα και γρηγορότερα.
Ο θεραπευτής διεξάγει το μάθημα θεραπείας χρησιμοποιώντας ένα σκύλο για να διευκολύνει την ανάπτυξη των ικανοτήτων που απαιτούνται από το παιδί για να επιτύχει ανεξάρτητη λειτουργία στις περιοχές της αυτοβοήθειας , του παιχνιδιού και της μάθησης.Τα παιδιά αντιδρούν με ενθουσιασμό , ανυπομονώντας πάντα για την επόμενη επίσκεψη από τον <<χνουδωτό θεραπευτή>> τους.Τα παιδιά επίσης,παρακινούνται ιδιαίτερα να συναναστρέφονται με τον σκύλο , επιτρέποντας στους θεραπευτές να διευκολύνουν τη χρήση ικανοτήτων απαραίτητων για την ανεξαρτησία σε περιοχές όπως :το ντύσιμο,το χτένισμα,το παιχνίδι,γνωστικές ικανότητες και ικανότητες λεπτών κινήσεων.Οι θεραπευτές περιλαμβάνουν τα παιδιά σε παρακινητικές δραστηριότητες που τα βοηθάνε να επιτύχουν , στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό,την αυτοβοήθεια , τις ικανότητες παιχνιδιού και μάθησης κατάλληλες για το ηλικιακό επίπεδο του κάθε παιδιού.

Περισσότερες πληροφορίες στο kidneeds.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου